Härlig söndag


Åh vad jag tycker om att yoga! Igår morse bar det av till Baskemölla. Mamma var också med, kul!
Det var extra härligt/tråkigt denna gång då det var sista gången för i år. De som har shalan ska nämligen åka till Indien till Kerala och gå på Panchakarma & yoga. Låter fantastiskt tycker jag, roligt för dem.

Kent och Connie, en underbar resa önskar jag er.

Det härliga var att det var en sådan fin stämning bland alla som yogade och att jag hittade ett bra flöde i positionerna.
Det gick ganska bra med andningen också. I Marichyasana C fick jag en bra assistans som vanligt. Det som var extra annorlunda igår vara att jag verkligen kände att jag öppnade upp lite mer och att jag efter att Kent assisterat mig också kunde sitta och hålla kvar positionen på egen hand. Det fick mig att känna att jag kanske en vacker dag kommer att kunna göra denna position helt själv. En sträcvan och ett mål.
Just i hela familjen Marichyasana  har jag problem, mest i de två sista. Jag tycker att det är jättekonstigt då jag är mjuk och stark förövrigt, vad är felet i med axlarna eller var det tar emot, jag vet inte .
Jag börjar också känna att min högra skuldra börjat öppnas lite mer än innan. Tidigare har jag haft svårt att binda i Ardha Baddha Padmottanasana och Ardha Baddha Padma Paschimottanasana.

Efter yogan bjöds det på en julfika med risgrynsgröt och nybakad kanelkrans.
Å så mysigt, jättehärliga yogisar och en perfekt söndag att leva på fram tills vi börjar igen vecka tre.

Två nya var med idag på yogan, nya för mig i allafall, de berättade att de importerar handsydda arbetskläder i 50 tals stuk, impoteras från Frankrike, jättetuffa! www.lelaboureur.se




Namaste

Kommentarer
Postat av: Nina

Roligt att läsa om din yoga. Inspirerande att få ta del av din träning och dina tankar kring utvecklingen. Tack.

2008-12-15 @ 15:12:51
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0