Idag har jag gjort ett Ashtangayogapass!

Ja, äntligen.
Jag gick upp strax innan fem idag, tände ljus och en härlig rökelse.
Det började lugnt och fint med en hyfsad andning. Tre suryanamaskara A och tre B.
Djupandningen fortsatte och nästäppan försvann (ett bra tecken på att andningen är som den ska och koncentrationen).
Jag gjorde alla stående och nästan alla sittande fram till Navasana. De sittande lite mindre fokuserat och lite sämre andningskontroll. Avslutande ställningar samt en jätteslarvig Utpluthih.
Åh jag är så glad, min kropp och mitt huvud har längtat efter detta igen.
Imorgon ska jag yoga igen!

Namaste

 

 

Kommentarer
Postat av: Nina

Denna dagen är vi två som gläds åt genomförda ashtangapass :)

2008-12-02 @ 20:24:31
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: Pain

Låter bra =) Jag längtar också efter ett riktigt yoga pass men nu har jag inte kunnat ta mig till yoga studion på ett bra tag....vardagen kommer emot...men jag har förtröstan....allt har sin tid!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0