Julavslutning på jobbet

I fredags blev det ingen yoga. Istället var vi och tränade på friskis o svettis. Ett medelpass.
Men jobbigt! Vi jobbade en stund på eftermiddagen innan det var dags för vår julavslutning. Vi inledde vår avslutning på Hälsa & helhet, Kristianstads dagspa. Det blev hårinpackningar och ansiktsmask. Bastubad med kall öl.

Sen åkte vi till Åhus, restaurang Åvägen - julbord.
Jag räknar mig som vegetarian somn gör undantag ibland och då äter fisk

Det var ett väldigt fint julbord om man gillar julbord. 
Jag åt sill och skagenröra, skaldjurspaté, champinjoner och janssons ( som var den godaste janssons jag ätit)
Sen fick jag min favorit LUTFISK jag älskar lutfisk. Med massor av gröna ärtor.
Proppmätt och ont i magen av all fisk hoppade jag över gottebordet.

Vi tog en taxi till stan för att gå ut. Att gå ut fick åtminstone tre av oss i sällskapet att känna oss gamla.
Medelåldern var 18 år och en ytterst stor begränsning på ställen som var öppna.
När jag kom hem öppnade jag min julklapp från världens bästa chef. Jag fick en yogavecka på Österlen!
TACK!


I höstas var jag på workshop i Danmark för Michael Stone, elev till Rickard Freeman.
En av dagarna diskuterades yogakost. Att leva efter yogiska regler med allt som man inte ska äta eller dricka.
Michael berättade då att han och Richard Freeman var i England och höll i en yogakurs.
Då de skulle pausa för lunch gav de sig av till en omtalad restaurang som Richards fru (som är kock) hade rekommenderat. Alla beställde in mat och när de ska börja äta tittade de på Richard som hade en stor fisk liggande på tallriken.
Någon säger, " But Richard you are vegetarian, you don´t eat fish"
Richard tittade lugnt på dem och sa:
"My wife said this was the best." Sen åt han upp fisken.
Detta tycker jag är tänkvärt i de regler vi ger oss själva.

Så smaka med gott samvete om du blir sugen på något i jul.

Jag ska satsa på grönsaksrätter till julafton och blir jag sugen på något annat då äter jag det.

Vegetarian, nästan alltid

Kommentarer
Postat av: Pain

Oj vilken underbar chef, sånt får man inte som sjuksyrra på akuten =)

Postat av: Marina

jag är köttätare men testar mer än gärna också alla vegetariska alternativ. Mums!

2008-12-21 @ 15:11:45
URL: http://marina.blogg.no
Postat av: Maria alias Yogamamman

Skön inställning. Livet handlar om att lyssna på vad som är viktigt. Fisk eller ej.

Och vilken fantastisk chef tänker jag, tänk om jag också kunde få en yogavecka på Österlen. Härligt!

2008-12-22 @ 11:23:26
URL: http://www.yogamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0