Kvällsyoga igen

Ja det blev yoga ikväll igen.
Ett intensivpass i två timmar. Vi gick noggrannt igenom de fyra hörnen i händerna samt i fötterna.
Om man tänker att punkten under pekfingret påverkar insidan av armhålan upp mot axeln. Lillfinger basen påverkar utsidan.
En jämn fördelning av detta öppnar upp kroppens energisystem samtidigt som de skapar en lättsam position, avslappnat men att musklerna jobbar ändå.
Underramen har en inåt spiral och överarmen en utåt spiral från dessa fyra punkter.
Detsamma gäller fötterna och benen. Inåt spiralen nedanför knät och lårens inåt och utåt spiral.
ALLA fyra punkter på foten ska jobba och gärna att tårna är spretade och riktigt planterade i mattan.
Jobbigt att stå långa asana. Låren darrade...
Utmanande roliga asanas som jag gjort för länge sen men Lagt åt sidan för min fasta serie i Ashtangayogan. Tror att de kommer i kommande serier.

Imorgon blir det Morgon ashtanga med mamma.

Namaste

Kommentarer
Postat av: emma

gud vad intressant! Jag var tvungen att känna efter. det är med pekfinger och lillfinger var verkligen jättebra!

2008-12-09 @ 21:44:46
URL: http://thefragilethings.blogspot.com
Postat av: ylva

tack för all musik anna! stora kramar från ett snöigt jokkmokk.

2008-12-09 @ 22:53:05
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: Nina

Kände så igen med det du skrev om asanas man gjort förut, men som faller bort när man ashtangar. Därför kompletterar jag så gärna min ashtangaträning med både hatha och yinyoga. Jag upplever också att min ashtangautveckling bara mår bra av det.

2008-12-10 @ 10:19:53
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0