Yoga på jobbet!


I morse skulle jag yoga med min vän. Uppe kvart över fyra stod på hennes trappa vid 05. 
Men men det var väldigt mörkt hos henne idag. Så jag åkte igen.
Senare visade det sig att hon glömt ställa sin klocka. Och hennes mobil låg på tyst i köket.
Jag antog därför min egen mentala utmaning - Jag åkte till jobbet, rullade ut yogamattan, tände vackra blockljus och yogade! Det var ett rätt okej pass. Jag tog det jättelugnt gjorde alla stående samt hälften av de sittande. Sen gick jag direkt in i Savasana med filtar över mig... och somnade!
Jag vaknade till den här låten!

Gayatri Mantra





Om Bhoor Bhuvah Svah
Tat Savitur Varenyam
Bhargo Devasya Dheemahi
Dhiyo Yonah Prachodayaat.


We meditate on the splendor of the Creator;
Who has manifested the Worlds;
Who alone is worthy of Worship;
Who is the embodiment of Knowledge and Light;
Who is the remover of all duality and ignorance;
May He awaken us.


Frid

Kommentarer
Postat av: Maria alias Yogamamman

Deva Premal rules. Jag upptäckte henne tidigare i år, eller om det var förra året och kan inte leva utan musiken. Yogar du ofta till musik?

2008-12-18 @ 15:26:23
URL: http://www.yogamamman.blogspot.com
Postat av: anna

Musik och yoga.



Jag brukar yoga till musik när jag yogar själv, inte annars.

Det bästa jag vet är att yoga i ett rum med massor av yogisar i Ujjai andning. Det är vackert.

2008-12-18 @ 15:55:11
URL: http://annayoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0