dubbelträning

Igår tränade jag kondition på friskis på lunchen.
Det var ett medelpulspass, vilket innebär fokus på kondition. Phuu jobbigt. Min kropp var riktigt, riktigt slut . En skön känsla faktiskt. Yogan på morgonen följt av detta tufffa. Men man kan mer än man tror. När jag tränar sådana pass är jag totalt tom i huvudet under tiden, faktiskt inga tankar alls. Vilja styrka koncentration samt helt omedveten om alla de andra 90 personerna som står runt mig. Det är riktigt häftigt.
Jag gjorde egna alternativa stretchingar som passade min "yogakropp" bättre.
En sak jag tänkt mycket på när jag tränar på friskispass är att man efter passet direkt lägger sig i en form av savasana.
Det lustiga med det är att pulsen är så hög så det är helt fel att lägga sig ner enligt min känsla.
(Jag brukar istället gå in i Ashtangayogans avslutande del av första serien. Shoulderstand och framåt)
Efter Savasana kommer stretchövningarna. .

Ahimsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0