ingen ashtangayoga imorse

Jag kände att jag behövde en sovmorgon.

Igår var jag på en föreläsning med Ken Lavendell, fysioterapeuten och författare som arbetat  med kroppens energisystem i många år.
Det jag fångade med mig från föreläsningen var:

- Våra kroppar består av celler i varje cell finns små rum

- Varje tanke vi tänker påverkar alla celler . Komponenterna att tänka finns i kroppen redan, de ska bara aktiveras med  tex. intryck från omvärlden. Då det är jag själv som skapar min tanke är det också jag som skapar min omvärld.

- Varje ord man säger eller hör påverkar det undermedvetna och lagras där.

- Varje sekund varje ögonblick gör vi val, och av de valen finns det alltid rätt väg att välja.

- Det spelar ingen roll hur snygg du är om din självbild är annorlunda, Om du inte älskar dig själv hur ska du då kunna älska någon annan?

Jag köpte också en bok om kroppens energisystem, samt hela chakrasystemet. "Människokroppens subtila energisystem" . Den verkade intressant. Jag har läst lite grann i den. Maria Boox är yogamodell i den, Hon visar vilka asanas som är bra för de olika chakrorna!



Namaste


Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för ett jätteintressant boktips!

2008-10-23 @ 11:04:08
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: EvaP

Jag lyssnade på Ken Lavendell i tisdagskväll, då föreläste han i Bromölla. Boken ska jag strax hämta, det ska bli spännande att läsa.

2008-10-23 @ 11:13:11
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: annayoga

Hej Eva

Tack för ditt inlägg på min blogg och att du hittat hit. Roligt med nån från Närheten. Var tränar du yoga nån stans?

Vad duktig du är som går upp och gör morgonpractice. Tänk att du fick boken bara så där, kanske har det något att göra med tanken, Ken pratade om.

Anna

2008-10-23 @ 11:18:20
URL: http://annayoga.blogg.se/
Postat av: EvaP

Jag tränar yoga i Bromölla, jag bor där och har den stora turen att halka in på yogakursen. Efter fem veckor kan jag inte vara utan det och min onda nacke (som gjorde så ont att jag inte ens kunde ha min tjocka morgonrock på mig om morgnarna) är ok. Jag älskar yoga.



Boken fick jag av en kvinna som jag intervjuat, jag hämtade den för någon timme sedan men får vänta att läsa tills i kväll för nu är jag på jobbet.



Ken Lavendell kommer till Bromölla i februari 09 för en heldagskurs i chakrasystemet (och balansering skulle jag tro). Hör av dig om du är intresserad så får du uppgifter om var du ska anmäla dig.

2008-10-23 @ 13:24:58
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0