Vintertid - om att yoga och att inte yoga

Jag har inte kommit in i rytmen igen! Jag som tänkte att det skulle vara lätt att gå upp nu när klockan var ändrad.
Igår morse vaknade jag 04.00 PIGG vad gör jag jo jag somnar om för att jag tycker att det är för tidigt och att jag har sovit dåligt på natten, ont i nacken mm. !
I morse var jag så trött så trött.... Jag har asana paus i några dagar nu. Har inte bestämt mig om jag ärligt tycker att det är okej, ibland sätter jag upp små måsten att jag ska göra något, när jag sen ändrar dem kommer jag med små ursäkter som jag tycker verkar bra. Tex att det är en yogadag utan yogaställningar som i sig är vettigt, jag får det åtminstone till det. Däremot är det nånting i mig som långt inne säger motsatsen. Jag måste fundera på detta.

Det är också så att jag har bestämt mig för vissa mål med min yoga det här året.  
Dessa mål var/är:
Minst tre längre workshops och retreat
Yoga i vardagen hemma
Asana rutin (med minst solhälsningarna) 6 dagar i veckan varav tre tillfällen ska vara hela träningspass.
Läsa filosofi på egen hand
Lära mig alla namnen på ställningarna och vad de betyder
Dessa mål kan jag nog känna att jag till viss del har uppnått.

Året är inte slut och mina mål ska inte bli måsten, jag har inte bråttom!


http://www.sanatansociety.com/


Kommentarer
Postat av: EvaP

Jag kämpar också med att nå en balans och inte förvandla något bra till "måsten". Det är inte helt lätt.



2008-10-29 @ 12:39:37
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: annaYoga

Det är väl det som är livet antar jag.

Jag tror att man måste gå igenom olika faser i livet.

Det går i perioder.

Hilsen

2008-10-29 @ 13:09:17
Postat av: Nina

Jag kan använda mej av din lista, för den är så väldigt lik min. Jag har inte medvetet listat något, men när jag läste dina mål så kunde jag inte ha sagt det bättre själv.

2008-10-29 @ 14:01:28
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: annaYoga

Nina

Kul att den liknar min, alla vi yogisar är väldigt lika varandra tror jag.

Nästa år kan vi öka på den lite...

Längre mål är olika teashers training.



Anna

2008-10-29 @ 16:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0