Kravlöst

Faktum är att veckan inte alls blev så yogig... I tisdags skulle jag på lunchpass. vilket jag gjorde. Jätteskönt, det var ett baspass med fokus på styrka. Passade mig perfekt.

Igår gick jag upp som vanligt, kvart i fem. Tände ljus satte på skön musik.
Jag gjorde 10 minuter pranayama. och en solhälsning.
Sen tänkte jag jag har inte lust idag.. Förfärligt. MEN det var en ganska okej känsla. Jag tyckjet att det var helt okej att inte göra serien! 

Då  sambon är iväg med sonen på hummerfiske och jag är ensam med dottern som har fått lov att sov ai vår säng, tänkte jag att hur många gånger i livet kommer jag få chansen att vakna tillsammans med henne på morgonen.
Här och nu alltså.
Så jag släckte ljusen och gick och la mig igen! Det kändes som ett sunt val. Yogan får ju absolut inte vara ett tvång, det är den inte men man måste kunna välja bort just asana delen och ägna sig åt de andra delarna. Att vara mamma är också en form av yoga.

Man är en yogi i allt man gör!

Ashtangayogi

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad underbart du skrivit!! Vad är yoga om inte allt man gör? Det är en ynnest att ha "tagit sig förbi måstet" med asanadelen och veta att yogan går ingenstans bara för att man just idag inte orkat/kunnat. Andningen är kvar, alltid. Och allt det andra också. Namaste!

2008-09-25 @ 11:20:01
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack Nina

Det var fint.

Namaste

2008-09-25 @ 12:43:28
URL: http://annayoga.blogg.se/
Postat av: Peppen-Maria

Kan bara hålla med Nina ovan, yogan genomsyrar ju hela dagen, och till och med natten! Det tog några år att inse detta ;) Yoga kan aldrig bli ett tvång, då är det inte yoga längre för mig.

2008-09-30 @ 07:46:02
URL: http://peppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0