Om livet i allmänhet-tips från lillasyster

Min syster och jag diskuterade igår det här med måsten rutiner att träna, att börja göra något du tänkt länge att sluta med en ful ovana osv.
Hon berättade om en föreläsning hon var på igår.
Den gick ut på att livet består av trekanter i en cirkel- olika faser  man befinner sig i, under olika lång tid.
Vi tar yogan som exempel.

Första fasen - Man är inte medveten än om hur bra yogan är. Ett nolläge , man behöver information

Andra fasen - Man vet att yogan finns funderar på att starta processen
har bestämt dig för att börja yoga men inte tagit steget dit än. Det är mycket som står ivägen, många anledningar att inte göra det.

Tredje fasen - Du har nu bestämt dig för att börja  beslutet är taget.

Fjärde fasen - Handling  Jag har nu börjat med yogan den finns i vardagen. Jag utför!

Femte fasen - grunnandet, återfall.

Den sista fasen är mest intressant eftersom alla får återfall. Det är bra att veta att denna fas finns då vi alla hamnar i den förr eller senare! När man gör det hamnar du varje gång steg bak bland faserna. Vi börjar om. 

intressant!
 
 

Kommentarer
Postat av: märta

Vad fint du har formulerat våra tankar. det är verkligen ord på något som vi alla egentligen vet om. Vilken fin blogg du har!!!

puss puss jag älskar dig

2008-09-28 @ 16:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0