söndagen

Dags för Mysore nere på Österlen på min favorit yogaplats MUDITA !
Det var en härlig träning.
Vår lärare pratade om de olika chakrorna i kroppen., längs ryggraden och uppåt.
Jag ska läsa på dessa igen, upptäckte att jag lite glömt bort dem.
Min träning var intressant. Gårdagens träningsvärk försvann väldigt snabbt.
Jag upplevde, "Do your practice and all is coming" (Patthabi Jois) genom att efter Bjujapidasana

kom jag typ upp i Titthibhasana med nästan raka ben. Det jag kände var lyftet med armarnas kraft och viktfördelningen i kroppen, där man kommer i ett läge där kroppen är "viktlös".
Avslutningsvis var det annorlunda för plötsligt klarade jag inte huvudstående.
Ramlade till och med över.. Konstigt. men så var det då!
Fick låna en bok Anathomy of hathayoga. Ska läsa lite i den.

namaste

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0