TACK för att ni finns - Lev här och nu


Jag är så glad för att jag har lärt känna er som bloggar med mig och stöttar mig med kloka ord och inspirerar mig.
Jag är glad att ni har fått lära känna en del av mig, delar av det innersta.
Nu börjar ett nytt år och resan fortsätter inom yogan, annan träning, familjelivet, sorger, lycka och rikedom.
Delar av livets resa har passerat och delar finns framför oss men framförallt stundar nuet, just nu!
Det viktigaste för mig i år och jag vill delge alla det att lev NU det är det som ÄR chansen till lycka, att yoga, att sörja, att umgås, det är det som är din och min chans till LYCKA

Denna underbara värld

Det sägs att det i Amitabha Buddhas rena land

finns lotusdammar, ädla träd, himmelska fåglar

och guldbelägna vägar.

Men jag tycker citronträd och stigar genom ängar
är mycket vackrare. När jag var novis sa jag till min
mästare: "Om det rena landet inte har citronträd
vill jag inte komma dit." Han kanske tyckte jag var envis.
Han sa ingenting. Senare förstod jag att denna värld
och det rena landet båda har sitt ursprung i sinnet.

Det gjorde mig så glad. Jag förstod att om man går
uppmärksamt är man redan i det rena landet.

Ur: Varje steg väcker svalkande vind, Thich Nhat Hanh


Kommentarer
Postat av: Maria alias Yogamamman

Gott nytt 2009 till dig! Och fin text om att leva i nuet, den allra största och vackraste konsten. Jag försöker leva så varje dag, och det är en stor skillnad mot hur jag levde tidigare. Är så tacksam att jag kommit dit.

Årets första yoga är utövad också. På min matta nere hos grannen. Vi passar hennes katt när hon är bortrest och jag ser det som ett utmärkt sätt att komma undan familjelivet en stund för min egen stund.

Namaste!

2009-01-02 @ 15:06:35
URL: http://www.yogamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0