Inget vatten - men jag är glad


Nu har vi varit utan vatten i tre dagar!
Det är märkligt att vi är så bekväma och lever i en så modern tid att man blir "helt handikappad" av att inte ha vatten i kranen.
Man kan inte diska, tvätthögen växer ingen tvätt, svårt att spola på toaletterna, att borsta tänderna, Duscha, koka kaffe/the, laga mat. Hålla rent.
Ja det är så det är. Man får gilla läget

Jag är glad att vi bor intill sjön och kan hämta vatten i hålet vi gjort i isen
Glad att vi kan duscha hos grannen'
Att vi kan hämta vatten hos grannen till kaffe och the
Jag är glad att barnen har börjat skolan igen
Glad att jag jobbar så min stora vattenförbrukning kan göras dagtid
Glad att vi har ström, att det är varmt i huset, att vi har mat, att det finns kärlek
Glad att jag ska yoga imorgon

Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0