Kvällsträning - Detox


Jag genomförde en detox under tio dagar nu i januari. Nu har jag avslutat den "schemalagda" maten där jag noga följde recept. Jag vet inte riktigt hur det känns nu efteråt-  jag är fortfarande sugen på att äta godis.
Generellt kan jag känna att jag kanske äter mindre, särskilt på morgonen, då är det bara gröt som gäller, inget bröd.
Till lunch idag blev mätt på en tomatsoppa med turkisk yoghurt  i samt  groddar.
Jag har nog ätit detoxvänlig mat innan också så för mig är det mest att jag tänker till exakt vad jag ska försöka hoppa över. Hoppas på att bli av med några kilon också. Jag fortsätter att tänka detox ett tag till, så länge det känns bra.
Dessutom inspireras jag av nya vegetariska recept.
Här kommer en läcker sida - vegetariska recept för yogisar!
En annan trevlig blogg med inriktning på ayurvedisk mat är den här Fran´s House of Ayurveda.

Yogan ikväll blev lite annorlunda.
Jag åkte och tränade medan barnen var på sina aktviteter. Det var ett riktigt tufft medelpass på friskis.
Efter passet under avslutningen la jag mig längst bak och gjorde Prasarita Padottanasana samt hela avslutningen.
Undrar vad alla andra tänkte....

Kommentarer
Postat av: ylva

tack för dina bra bloggtips och BRA GJORT med detoxen! det är intressant det här detoxandet, att testa hur kroppen mår med och utan olika saker. jag äter jättemycket mjölk och fil och jag funderar på att utesluta det en period framöver för att se hur magen mår. och nån gång ska jag göra samma med mjöl.. för att testa, liksom.

2009-01-21 @ 22:40:07
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: ylva

en så underbar historia med främlingen! jag är oftast den där främlingen, och jag brukar tänka när folk säger som du gjorde (nej) att jag iallafall gjorde någon glad. spara det som en juvel! jag gläds fortfarande åt en händelse i somras: vi hade varit hela dagen på endagsfestival om att bruka jorden hållbart, och det hade varit kallt och regnigt och en rätt hängig dag. jag var dessutom bakis, men hade kul. på kvällen var vi ut på puben och då kom en av de som hade talat under dagen fram till mig och sa: "du är så söt. jag såg ut över folkmassan när jag talade idag och så såg jag dig bland alla och du log och jag tänkte att oj vad du är söt."

2009-01-22 @ 00:00:10
URL: http://sakomsolen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0