2009


Ja man kan inte säga annat än att 2008 har varit ett fantastiskt år!

Mitt nyårslöfte var att få in en regelbunden yogapractice samt att genomföra olika workshop.
Så här lyckades jag

Workshop i Baskemölla för Paul Dallaghan
Yogavecka på Karlabykro med Maria Boox och Thomasine
Yogavecka i Köpenhamn för Michael Stone
Yoga helg i paryoga för Kent i Baskemölla
Yoga 4 dagar hos Thomasine på södra Gotland
Egen regelbunden practice hemma!
Börjat yoga med en vän regelbundet varje vecka
Startat upp med mamma och grannen regelbundet varje vecka, jag introducerar.
Startat en yogablogg & fått underbara yogavänner i bloggen
Slutat äta kött (fisk bara ibland)

Semestrar 2008
1 vecka skidsemester i Trysil med familjen -  jag lärde mig att åka snowboard!
Väldigt glad att jag kunde göra chakrasana - bakåtkullerbytta, gissa om det tränades flitigt på detta när jag lärde mig åka bräda. Mitt intensiva tränande slutade med att jag tog mig ner för röda backar!

1 vecka husbilssemester på södra Gotland
Hela familjen samt min syster och hennes familj åkte med till Gotland för att semestra och för att jag under semestern skulle kunna gå på yoga hos Thomasine TACK underbara familj för att ni gjorde det-
Denna vecka var helt underbar vi campade! Jag har aldrig lockats av detta men vi snyggade till husbilen med tunna tyger, ljuslyktor, rökelse och spikade upp Buddha på väggen..


Planerat 2009
- Sockerdetoxa enligt detta program som Ylva berättade om i sin blogg
- Yoga varje dag i januari tillsammans med YlvaEmma och Nina
- Fortsätta med min egen yogaresa och få till det ännu mer
- Att när året är slut ha ännu mer regelbunden träning på morgnarna och längre
- Meditera ett par gånger i veckan
- Yogavecka på Karlaby
- Minst två workshop
- Börja spara till en yogautbildning
- Läsa klart Bhagadvita och Upanishaderna
- Förbereda mig i filosofin för att så småningom kunna utbilda mig vidare
- Ge mer kärlek
- Säga något positivt till någon minst en gång om dagen
- Åka till Hemsedal på skidsemester med familjen
- Åka till Burgsvik, södra Gotland och campa igen samt Yoga där

YES her I come


Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter som en fantastisk fortsättning på resan, och jag är så glad att jag får följa delar av den via det du skriver! All lycka till inför de kommande äventyren!



Kärlek

2009-01-01 @ 20:37:34
URL: http://thefragilethings.blogspot.com
Postat av: Nina

Otroligt inspirerande att läsa om ditt år och din yogaresa. Det gör mej på nåt sätt rörd att vi är så många, som gör samma resa - men på olika sätt. Tänk vad ensam man skulle känna sig om inte våra shalas och alla dehär bloggarna fanns. Vi är rika!

Ha ett underbart år!

2009-01-02 @ 09:04:05
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: annaYoga

Emma: Ja, jag hoppas på den fortsatta resan, vägen är lång och det är i detta fallet meningen att jag ska gå just den långa vägen, inga omvägar.

Nina: Jag tycker också att det är rörande att vi är så här många. Och att den resan sker på olika sätt är ju just vad yogan är. Vi är lika och att vara lika betyder här att vi är olika men ändå lika



Önskar er båda god fortsättning & varma kramar

2009-01-02 @ 11:39:48
URL: http://annayoga.blogg.s
Postat av: Maria alias Yogamamman

Inspirerande och härlig läsning. Tack för att du delar med dig. Är glad att jag hittat hit och till några andra yogabloggar också. Jag ser fram emot att hitta min egen yoga när kroppen är redo igen efter graviditet och förlossning. Tills dess låter jag mig inspireras av er andra, och hankar mig fram bäst jag kan.

Gott nytt 2009!

2009-01-02 @ 15:15:44
URL: http://www.yogamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0