Yogadag 14


I morse tvingade jag mig själv att gå ur sängen kvart över fem. Det var länge sen jag gick upp så här tidigt. Lika bra att vänja sig. Dessvärre är vi fortfarande utan vatten så i morse kändes det hopplöst, hade gärna ställt mig i duschen!
Det blev till att tvätta sig i kallvatten från sjön. (Man blev pigg)
Halv sex satt jag på mattan och gjorde några pranayamaövningar.
Jag är inte bra på det, behöver verkligen träna på att hitta min Ujjai. Jag vet liksom inte exakt hur det ska kännas.
Nästäppan var i vägen och jag ville inte slösa med vattnet för att använda näskannan.
Hur som helst gjorde jag alla stående idag, sedan gick jag direkt till Savasana.

Om Shanti

Kommentarer
Postat av: Maria

Strongt att yoga så tidigt och utan att kunna sköja näsan känner jag. All energi till dig

2009-01-14 @ 15:42:58
URL: http://yogamamman.blogspot.com
Postat av: Anonym

jivamukti är fantastiskt! Om du får chansen så tycker jag verkligen att du ska prova. Jag är själv lite konfunderad över det där med att bara kalla en klass vinyasa, så jag kan inte riktigt svara på vad det var. För mig var det lite en blandning. Solhälsningar på ashtangavis, hjälpmedel som lite jivamukti och hon pratade mycket om Illyengar (tveksam på stavningen :) Nu blev du nog inte så mycket klokare, men det var vad denna vinyasa var. Jag får känslan av att det skulle kunna vara vad som helst och jag kanske bara råkade hamna på en mycket bra variant.

2009-01-14 @ 22:32:03
Postat av: anna

Maria, tack Jag jobbar på att komma in i gamla morgonvanor igen

Emma, Jivamaktu, ska läsa lite mer om det tror jag. Kul att du fick vara med om det, verkar läckert.

Jag har gjort en del Iyengar ( Stavas så) Det är spännande och intressant med alla klossar och rep.

2009-01-15 @ 15:08:37
URL: http://annayoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0