Yogadag 16


Idag var det lättare att gå upp. Morgonen såg i stort sett ut som igår. Känner att jag mår bra av att träna på andningsövningar just nu. Det blir lunchpass på Friskis & svettis idag.
Igår var jag på biblioteket och myste runt i avdelningen "Kropp & Själ" Det blev två böcker.

Den hinduiska gudavärlden
skriven av en konsthistoriker,  Adèle Schreiber. Den är en blandning av Gudaberättelse, konst och fakta. 
Började läsa i den igår. Bla om hur Brahma blev av med sitt femte huvud. 
Ur sig själv födde han en dotter. Han blev så attraherad av henne och han inledde en kärlekshistoria med henne. 
Då det uppdagades högg Shiva av hans huvud som straff. 
 Boken är enkelt upplagd och har många intressanta illustrationer med beskrivningar samt tydliga beskrivningar över Gudarnas olika attribut.


Den andra boken jag lånade var
Dalai Lamas:
Lycka!
En Handbok i konsten att leva



Namaste

Kommentarer
Postat av: Maria

Dalai Lamas bok är fantastisk. Den andra låter spännande. Kul att både du och Nina ger boktips idag.

2009-01-16 @ 14:48:40
URL: http://yogamamman.blogspot.com
Postat av: Pain

Låter intressant , jag har läst grekisk mytologi och det var en verkligt givande kurs. Mytologi och gudaberättelserna kan lära oss ett och annat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0