Yogadag 5


Idag har det varit en fantastisk vinterdag i Skåne.
Gnistrande kallt och spegelblank is. Det var fjärde dagen på isen. FANTASTISKT! Jag älskar att vara ute en hel dag i kyla och strålande sol! Jag har en speciell åsikt om tvätt och vinter, jag älskar att hänga ut tvätten året runt. Grannarna har nog sina åsikter om den stelfrusna tvätten på strecket. Och jag brukar få höra att jag är en naturyogi som hänger min tvätt ute. Men det gör min mormor, så då kan jag göra det och det luktar ju så gott!

 


Dagens yogapass blev ett nästa 80 minuter långt yoga pass på eftermiddagen med min man!
Hans första ashtangayogapass. Maken har yogat för några år sedan innan han blev sjuk, virus på balansnerven, sen dess har han inte vågat prova igen.
Jag är jätteglad att han gav mig denna yogamöjlighet, jag instruerade fram till
Triang Mukha Eka Pada Paschimottanasana
Sedan gjorde vi hela avslutningen tillsammans. Jag fick hjälpa till i salamba sarvangasana
och i sirsasana
  
Bilderna kommer från den här fantastiske konstnären

Om shanti



Kommentarer
Postat av: ylva

åååh va härligt att yoga med en älskad!



men hur torkar tvätten i minusgrader?

2009-01-05 @ 18:40:17
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: annaYoga

Ja, jag vet inte tvätten torkar inte riktigt helt.

Det är mer så att den fryser sig stel..

Om det blåser ute då torkar den i vinden.

Den är stryktorr, eller torra tt hänga bara en liten stund till inne.

2009-01-05 @ 18:44:32
URL: http://annayoga.blogg.s
Postat av: Pain

Vem bryr sig i vad grannarna tycker;) Och vad mysigt att Yoga tillsammans, min man och jag springer ibland tillsammans i hans fart och med hans ork ;O)

Postat av: Nina

Får mej att tänka på min mamma, som inte längre finns hos oss. När jag var barn hängde hon alltid ut sängkläderna på tork, året runt. Jag minns ännu den friska doften som spreds i huset när de stelfrusna lakanen togs in och hängdes över dörrar och stolar, för att bli torra och mjuka.

2009-01-06 @ 09:01:40
URL: http://solhalsning.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag har inte gjort någon yoga på flera veckor. I eftermidddag tänkte jag köra lite lugn hathayoga med min man. I höstas var vi på Österlen några dagar och hyrde en underbar stuga just vid havet. där yogade vi tillsammans på morgonen. Jätte härligt! Det där med tvätten lät ffriskt oh väldoftande. Namaste! Ulrika

2009-01-06 @ 12:57:42
URL: http://www.behappy-ulrika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0