Yogadag 9


Oj vad tiden går fort, redan ashtanga yoga dag 9
Jag har fått en idé YOGA VARJE DAG i 365 dagar!
Jag fortsätter efter januari!
Egentligen är det tradition enligt Ashtangayoga med vila på lördagar, vid fullmåne samt första mensdagarna.
Men jag tänker att man skulle kunna göra pranayama de dagarna eller meditera eller läsa filosofi.
Jag läste lite i en blogg för nåt år sedan om en tjej som yogade varje dag, hon fortsätter att yoga varje dag,
här kommer en till som yogar dagligen och skriver om det YogaLia kanske något att inspireras av.

Tanken är absolut inte att maniskt göra detta utan bara som en rolig rutin, just att det räcker att bara göra lite solhälsningar så man har det igång.
Diciplinerat att man faktiskt gör det. Inte att jag tänker att jag ska utan att jag GÖR, JAG YOGAR VARJE DAG!

Morgonens practice


3 suryanamskara A
3 suryanamaskara B
Padangusthasana
Pada Hastasana
Utthita Trikonasana
Parivritta Trikonasana
Utthita Parsvakonasana
Parivritta Parsvakonasana
Prasarita Padottanasana A-D
Parsvottanasana
Utthita Hasta Padangusthasana
Utkatasana
Virabhadrasana
Salamba Sarvangasana
Halasana
Karna Pidasana
Savasana

Andra som yogar i Ninas utmaning att yoga varje dag är:
Ylva, emma, pain is just weakness leaving your body, nina och nina.


Detox dag 3 börjar idag.
Jag börjar varje morgon med ett glas citronvatten samt green barleydryck. sedan blir det gröt med havremjölk och katrinplommon samt grönt the. 
Igår var jag konstant hungrig hela dagen och trött. Den mat jag åt smakade fantastiskt!
Till lunch gjorde jag en ljummen sallad på svart quinoa, körsbärstomater, sockerärtor, salladskott samt färsk koriander.
Kvällsmåltiden var potatis & morotsoppa med kikärtor smaksatta med citron och solrosfrön.
PÅ dagens meny står vitkålsallad med oliver, tomat, ruccola, gurka och fetaost. Ikväll blir det asiatisk wok med tofu. 
Jag följer en tjej "Din digitala vän" som är inne på sin detoxdag nr 8 av 31 dagar.
Läs denna blogg den är mycket läsvärd.

OM Shanti


Kommentarer
Postat av: ylva

yoga VARJE dag. läckert!!!

2009-01-09 @ 09:24:25
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: NIna

Hej.

Det är så kul att man har hittat några riktigt bra yoga bloggar, läser även din troget.

Va du är duktig som detoxar.. hur åt du innan? vegetariskt ell vanligt? Jag är lite nyfiken. Har funderingar på att senare under våren ändra min kost till mer vegetariskt (och yogiskt), man får börja lite lätt med att ändra på sitt liv. Inte ta allt på engång.

Ha en bra dag i yogans anda!

Namaste. Nina

2009-01-09 @ 10:08:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/253
Postat av: anna

Ja Ylva

Hänger du på?

Nina

Välkommen!

Jag har kikat runt i din också I din blogg också.

Kul att du också yogar varje dag.

Jag har ätit mestadels vegetariskt sedan i somras. Ibland äter jag fisk.

Låt det smyga in. Jag detoxar enliogt den här siten

_47137.aspx" rel="nofollow">http://www.lauramagasin.se/Sites/Laura/Default_47137.aspx

Anna

2009-01-09 @ 10:12:41
URL: http://annayoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0